Att allt kan bli så annorlunda

Sitter och tittar tillbaka bland mina första inlägg här i bloggen. Riktigt kul att läsa och se hur mycket jag egentligen har förändrats. Hittade även ett inlägg om framtiden då, som lyder så här:

"Om 1år, (17år); Förhoppningsvis så har jag redan börjat kolla efter Lägenhet någonstans i stan. Har just gått ur ettan och har säkert bytt till ett bättre jobb. Hoppas på att jag och David fortf. är tillsammans och på mycket nya vänner att umgås med. Förhoppningsvis så lever jag också ett sunt och nyttigt liv och tränar mycket."

Jag var alltså 16 när jag skrev det här och über kär i David. Trodde verkligen på mig själv och visste alldeles för lite om framtiden. Nu är jag ett år klokare(?) och vad har egentligen hänt, har någonting blivit som jag trodde...

Svar: NEJ!
Inte ens i närheten. Jag och David gjorde slut i slutet av Augusti tror jag. Vi visste inte riktigt vad vi ville, eller jag visste inte riktigt vad jag ville och tillslut så slutade vi bara umgås och prata. Anledningen till just varför det tog slut har ni inte med att göra. Som vanligt så lovade vi varandra att fortf. vara vänner. Men vi alla vet hur det alltid sluta. Idag så vet jag ingenting om David längre. Men jag kunde inte bry mig mindre. Visst finns det vissa stunder så jag tänker tillbaka. Men jag är ändå glad att jag lyckades gå vidare utan för många tårar.

Att jag förhoppningsvis redan har tittat på en lägenhet kan jag ju bara drömma om. Jag har lovat mig själv och mamma att jag lämnar familjen tidigaste efter studenten med ett fast jobb och en bra ekonomi. Hur det nu slutar vet man aldrig. Men jag ska iaf. ge järnet i skolan så jag verkligen kan lyckas med min framtid inom idrotten.

Om jag lever ett sunt och nyttigt liv vill jag inte ens svara på. Men att jag tränar skryter jag gärna om. Har t.o.m hoppas av från linjen jag sökte till, till PT (Personlig Tränare). Är verkligen nöjd med min träning och hoppas verkligen att det flyter på som det ska.

Någonting som iaf stämmer är väl alla nya vänner jag har fått under det senaste året. Mycket beror på att jag började gymnasiet men och på alla fester jag vart på osv, osv. Ni vet hur det är. Har även hittat massvis med gamla kompisar sedan barndomen. Vilket också är kul!
___________________________________________________
Nu ska jag istället skriva en ny och se hur det blir nästa år. Om någonting har blivit som jag velat eller inte. Alltid kul att läsa efteråt!

Om 1år (18år): Kommer jag att ha en helt underbar pojkvän sedan några månader tillbaka. Vi kommer att vara lyckliga och verkligen komma bra överens. Jag ska ha skaffat mig ett riktigt bra jobb som jag trivs med och kan utveckla mig i. Mmalte och jag sitter fortf. ihop och kommer aldrig att släppa varandra (hoppas jag) och familjen kanske t.o.m har skaffat sig en till hund och dumpat katterna. Jag ska ha åkt utomlands själv igen, minst tre gånger och i skolan ska jag ha riktigt höga betyg. Minst 4 MVG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback