Min bästa kompis sköt ihjäl sig vid Sergels Torg

Modell: Jag
Foto: Madeleine Dahlsten
Plats: Sjöberget, Hägersten


Dom flesta av mina nära och kära lämnar Stockholm, huvudstaden bakom sig under en längre till eller en kortare tid och blickar framåt på nya äventyr. Andra har redan lämnat allt och börjat på nytt någon annanstans i världen där dom kan tänka på ett annat sett och tänka tillbaka på det som har varit och på det som kommer att bli i helt nya färger.

Frågan återstår. Var är jag på väg någonstans, och vad är mitt mål med resan som jag förhoppningsvis snart ska på börja. Frågan är också när tåget till "någonstans" går och vilka/vem som hoppar på med mig.

Framtiden går inte att spå fram i min värld. Den är någonting som man ska sitta och hoppas på och längta efter eller kanske tvärtom. Du bestämmer, framtiden är redan imorgon. Om några minuter, sekunder. Se det som eller hur du vill. Det är DU som bestämmer vem du är och vad du ska bli idag, imorgon och för alltid.

Lita på dig själv och var stark. Var stolt över den du är.

Just nu så försöker jag bygga upp någonting. Ett liv som jag vill ha det. Pengar till allt jag ska uppleva under min livslängd och kontakter som jag ska ha till de tillfällen de behövs. Vänner, familj och pojkvän. Det är NI som gör mig till den jag är idag och kommer att bli. NI KOMMER ATT FORMA MIG.

*Rubriken är en text från en låt.*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh tack :D Följas med bloglovin? ;*

2010-08-25 @ 15:07:14
URL: http://modellinglove.se
Postat av: Matilda

Rätt tänkt, man bestämmer själv vem man är och vart man ska. Jätte fin bild :) <3

2010-08-25 @ 18:31:52
URL: http://mlauridsen.blogg.se/
Postat av: DAISY

vilken fin bild :)

2010-08-26 @ 19:50:57
URL: http://daisykewk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback