Tappat matlusten...

Frukost: Lite tabletter, ett glas jucie och en danonino drink.
Så har det sett ut i ungefär en och en halv vecka nu. Men jag lever!

Som jag kanske har sagt tidigare så har jag tappat matlusten helt och hållet. Visst är det bra, men det finns mycket negativt i det hela också, tyvärr.. Äter inte tillräckligt mycket vid middagen, missar lunchen och drar oftast ihop den med min s.k "frukost", osv..

Mamma brukar tvinga i mig så mycket som möjligt men jag mår bara illa då.
Allt detta fick jag efter sjukhusbesöket. Då jag inte fick äta eller dricka något på runt 24 timmar. Jag fick inte ens tugga på något. Så istället för att tänka på det sov jag hela tiden. Haha!

Igår t.ex så var det ända jag åt en klassisk köttbulle meny på IKEA, en liten glasspinne som efterrätt, en banan senare på kvällen när jag kom hem och avslutade kvällen med "middag" runt 8-9 tiden som fick bli en billyspizza.

En söt liten banan unge

Men det positiva med hela situationen är att jag inte alls är lika sugen på godis eller att gå och ta små mat hela tiden innan middagen. Alltså så äter jag oftast bara när jag verkligen behöver och ska göra. Sen har det även blivit så att jag hellre tar en frukt eller två istället för någonting onyttigt som en kaka, chips eller godis.
Mycket bra tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback