Skyview



Igår fyllde pappa år. Hela 46 långa år blev han och det firade vi med att åka till Globen och prova på den nya Skyviewn med resten av alla turister. Självklart hade jag kameran med mig som bevis och i början pirrade det faktiskt lite i magen. Jag är ju trots allt höjdrädd.

Mamma vägrade åka med. Hon är en stor tunnis. Istället stod hon nere på marken och vinkade och hoppades på att vi inte skulle fastna som några gjorde förra veckan.

Det började med en kort film om själva byggen av Globen och iden bakom den. Sen lite mer information om själva färden, vad man kunde se och självklart lite säkerhets information. Sen öppnades en dörr bakom oss som vi skulle ta oss genom för att komma till den lilla bubblan.

16 personer fick plats i den tillsammans under en färd och den skulle ta ca 13 minuter upp och ner igen. Sen stannade man ca 3 minuter längst upp. När vi väl åkte upp så släppte allt pirr i magen och jag blev lugn. Det var inte alls läskigt och jag lovar att vem som helst skulle klara av den. T.o.m min lilla mamma, haha!

Priser: Barn (4-12 år) 100kr, Vuxen 130kr



Pappa, Martin och Hanna.


Fula söderstadion




Hanna, Wilma och jag. "Systrarn"

Kommentarer
Postat av: Matilda

Fin första bilden var på dig! :)<3

2010-06-18 @ 14:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback