Dag 01 / om mig

Flicka, pojkflika, kort, 19 jord snurr, busig, galet kär, party, smart när det gäller, älskar fotboll, fotbollsdomare.

Med dessa tio ord så borde ni bilda någon sorts bild av mig framför er just nu. Jag hoppas att jag ser lika bra ut i era ögon som i mina. Nu ska jag berätta en liten historia för er om denna lilla flicka som slutade upp som mig. Precis just mig, jag som sitter här just nu och skriver.

Flicka, kanske egentligen inte om jag tänker efter. Det ända som är flicka med mig är mitt kön, mitt långa och fina hår och ibland när jag är på fest. Men annars trivs jag i jeans, keps och träningskläder.

Pojkflicka, min pappa ville ha en son. Men han fick nöja sig med mig och mina två andra systrar några år senare. Men allt började självklart med mig. Jag hade inte rosa klänningar på mig som alla andra, jag hade jeans och jeans jacka och självklart kepsen bak och fram. Precis som pappa hade. Ville helst ha öl i nappflaskan och sparka boll var jag än gick. Fick även en självgående leksaks-motorcykel när jag fyllde (?) år. Självklart var den gul och hade tuta.

Kort, tyvärr måste jag lägga den skulden på mina gener. Visst hade jag inte klagat på några cm till men man vill ju vara unik. Inte lika lång som resten av befolkning. Alla vet vem jag är och om jag hade varit som alla andra hade jag bara varit en i mängden, precis som dom. Jag är mycket nöjd!

19 jordsnurr, jag föddes år 1991 den 24 maj på BB. Precis som de flesta andra. Jag var det enda barnet fram tills att jag blev åtta år gammal så Hanna var tvungen att komma in i bilden och sno all uppmärksamhet. Helt plötsligt var jag tvungen att dela med mig av min mamma och pappa.. Två år senare efter det så var allt kört. Då kom pucko nr 2 in i bilden, Wilma och helt plötsligt blev min mamma, mamma till två till. Jävla skit.

Busig, föddes jag som. Som "Emil i lönneberga" har jag haft mina goda tider. Tyvärr är dessa över nu när man kommit in i vuxenlivet men det skadar aldrig att ta igen busigheten då och då. Det ligger i blodet.

Galet kär, för första gången på riktigt och inte i en idiot. Grattis älskling. Tack för att du finns och lyser upp min vardag som aldrig förr. Trodde aldrig jag skulle få dig på kroken Martin Nordfors. L O V E

Party, kan jag kanske stryka vid denna tid. Har gått över till förhållande sidan av livet och håller mig lugn. Men en drick lite då och då skadar ingen. Men jag ska erkänna att jag saknar den tiden så vi var ute onsdag, fredag och lördag och bara festade sönder. Men en dag växer man upp.

Smart när det gäller, jag kan det du aldrig anar att jag kan. Ibland händer det och allt mer nu för tiden.

Älskar fotboll, behöver jag säga så mycket mer? Haha... BLACK AT HEART.

Fotbollsdomare, älskar det jag gör och att jag får uppskattning för det jag gör. Att jag fick pris gör mig unik, precis så som jag vill ha det. Nästa mål är att avancera.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback