Patetiskt..

Regeln lyder så här: ”Skolkort för gymnasieelever regleras i skollagen. Där står att man måste ha minst 6 km från till skolan för att få skolkort kostnadsfritt av kommunen. Stockholms kommun mäter avståndet via eniro.se eller hitta.se. Folkbokföringsadressen gäller…”

Mitt avstånd till skolan är 6,9 km?! Vad är det dom inte förstår.
Felet är att jag inte fick något SL kort av skolan idag. Jag fick förra året, och har inte flyttat en meter sedan dess. Detta är en aning sjukt och bara larvigt. Mamma ska försöka fixa det här nu eftersom man måste ringa och överklaga till Länsrätten. Hoppas att allt löser sig. Annars kommer jag ju inte komma till skolan...

_______________________________________________________

Skol dagen var otroligt kort och onödig. Vi skulle dit, lyssna på lärarna som sjunger, hälsa på våra nya lärare och även gamla, sen delas in i mentors grupperna och sist få veta våran basgrupp samt få SL kort som jag då inte fick -.- Allt kanske gick på en och en halv timme. Detta kunde vi lika gärna ha gjort på måndag och börjat skolan då istället. Inte okej!

Efter att vi lämnade skolan så drog jag, Kinell och Robin in till stan för att leta reda på min jacka / tröja från Gina tricot. Men som vanligt så är den slut överallt. Det ända jag hittade var en brun som var trasig i mudden. Men som tur var, i min storlek. La undan den tills imorgon, ska ringa runt och kolla ifall någon annan affär har den. Annars åker jag in och köper den imorgon efter skolan. Trodde inte att den bruna skulle vara så snygg som den var. Mjaaau!

När jag väl gav upp mitt letandet efter jacka / tröja så åkte vi till Assist och Kinell köpte en klubba. Som om han inte har nog av klubbor hemma. Sen blev vi hungriga och tog en pizza innan hem gång. Blä för pizza. Om det ska vara pizza ska det vara pizzahut! :D


Kommentarer
Postat av: Amanda [ Girlyliicious ]

Snygg jacka!09

2008-08-21 @ 22:17:10
URL: http://girlyliicious.blogg.se/
Postat av: REBECCAS

jag får inge Busskort heller.. suuuug :o

2008-08-22 @ 21:28:22
URL: http://riibeccas.blogg.se/
Postat av: REBECCAS

Nope, därför att jag bor "förnära" fast de tar lite mer än 15 min att åka & jag måste åka kommunalt. så dåligt, har 3,5km men vafan jag måste åka thats it :S I nathas skola får ALLA busskort spelar ingen roll om man bor på gatan intill. Så ska försöka ordna iaf. går Globen Hotell- & Restaurang.

2008-08-23 @ 12:06:01
URL: http://riibeccas.blogg.se/
Postat av: matilda

den är asfin! från ginatrico va?

2008-08-24 @ 14:01:07
URL: http://punkfeber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback