Tiden som har gått..

Jag har verkligen inte haft lust att skriva. Det har hänt så mycket saker under helgen och de andra dagarna som har gjort att jag inte har haft tid eller vilja för att sätta mig ner och skriva. Och när jag pratar "saker som har hänt" så är det inte vanliga vardags saker tyvärr. Utan det handlar om saker som egentligen inte borde få hända men ändå hände ändå. Finns inga ord som kan beskriva hur jag känner och med lider just nu.

Jag kan ta allt från början:
Torsdag: Var så inte händelserik. Hade planerat att plugga inför spanska provet med en kompis och bara ta det lugnt. Men kompisen blev upptagen med en annan sak och jag fastnade framför datorn. Men lite plugg blev det trots allt.

Fredag: Träning och sedan spanska prov. Var väldigt speedad om jag kommer ihåg rätt. Så där speedad som jag alltid är när det är fredag eftermiddag. Spanska provet gick riktigt bra. Bättre än väntat och jag hoppas på ett MVG den här gången! Efter skolan var jag så himla trött att jag somnade i sängen precis när jag kom hem. Vaknade upp precis innan Leksand - AIK och sedan satt jag och växlade mellan matchen och finalen i IDOL innan det var dags för utgång med mmalte.
AIK vann såklart med 3-1, jävligt skön seger och Kevin ägde sönder IDOL!
Fredagen slutade upp hemma hos Jones någonstans i Tyresö. Vi var väl där i någon timme innan vi åkte hem igen. Varken jag eller mmalte var så taggade. Vi skulle trots allt jobba på lördag..

Lördag (Lucia): Började med jobb kl 11:00. En riktigt stressig lördag. Trodde att jag skulle få sluta vid tre eller fyra tiden som jag brukar men fick istället sluta halv sex. Hade verkligen inte planerat in det. Eftersom min gammel morfar fyllde 90 år så hämtade pappa upp mig efter jobbet och skjussade mig direkt dit. Hann väl vara där i 40 minuter innan jag var tvungen att åka hem och börjad fixa mig för Lucia festen hos Julia med mina älsklingar.

Kom till Julia runt kvart i nio, vilket var lite väl sent eftersom jag skulle vara där på middag vid sju, halv åtta med resten av flickorna. Men jag hade ju mina anledningar. När festen hade dragit igång och mer folk hade kommit, så hände det. Det som inte fick hända.. Lukas ex, Maija. (igår dog hon). Det förstörde hela festen och alla drog sig hem. Pappa kom och hämtade upp mig i stan runt tre och sen var det bara att gå och lägga sig.


Bilder från i lördags innan allt hände..

Söndag (tredje advent): Vaknade vid ett. Åkte in till stan för att möta Christan vid tre. Vi gick runt i stan och pratade om nästan allt. Tror vi både behövde det efter lördagens händelse. (Christian är nära kompis till Lukas). Efter stan så åkte jag hem för att sätta mig och plugga på Naturkunskapen. Slutade med att jag åkte hem till Alexandra för att sova över.

Måndag: Tillbaka i skolan och humöret var väl helt okej. Skippade träningen eftersom varken jag eller Alex hade någon lust. Första lektionen efter lunch så kommer det igen. Det som egentligen aldrig borde få hända. Lärarna kommer in och säger att Carl Rydström ligger på sjukhus efter att ha blivit överkörd av en tunnelbana i lördags natt. Skolan tappade sin färg och jag tror att nästan alla gick hem. Varför händer allt nu?
Jag kände att jag inte orkade med mer skit och så fort jag kom innan för dörren så somnade jag. Vaknade idag runt kl 9, vilket betyder att jag sov bort hela dagen igår. Men jag behövde verkligen det.

Så idag låter mamma mig sitta hemma och plugga eftersom att jag ändå inte får någonting gjort i skolan och min naturkunskaps inlämning måste vara klar på torsdag kl 16:00. Har även en match att döma ikväll också. Dags att tagga till lite kanske... Även fast jag inte alls har någon lust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback