Behöver jag kärlek?

Sitter här som vanligt och tittar runt på olika slags bloggar. Och då menar jag verkligen olika. Ingen är den andra lik och det är det som är kul och läsa och beundra. Men om bloggen inte har någon snygg design så fastnar jag oftast inte för den. Så se upp(!) Aja men av dom som jag besöker dagligen så har nästan alla en pojkvän/flickvän. När jag läser om hur lyckliga dom är och ser hur söta dom är så kan jag bara inte glömma hur lycklig jag var en gång i tiden. När jag var en av dom som hade en Pojkvän och ett bra förhållande. I can tell you that i miss it. Liksom känslan av att vara kär och ha någon vid sin sida är vad jag saknar och verkligen behöver just nu. Men jag orkar verkligen inte ta någonting seriöst just nu. Försöker att satsa på Innebandyn och skolan och då är det inte så bra i mitt fall att ha en pojkvän att tänka på kanske. Även om det vore skönt att ha någon att komma hem till och mysa med.
Alla som känner/kännde mig vet att jag inte alltid har vart bäst på kärlek och dess lagar. Har ofta vart otrogen och bara playat omkring. Men sen så hittade jag ju honom, s.k 'mannen i mitt liv'. Han förändrade allt och speciellt min syn på kärlek och fick mig att skapa ett riktigt och kärleksfullt förhållande. Vi hade våra år tillsammans, men nu är det över och har vart i ett bra tag nu. Saknar inte dig, utan det vi hade. (inget taskigt nu, men ni förstår vad jag menar). Det var kanske ett tag där jag saknade dig, men det har gått i olika perioder. Men nu har jag insätt att jag lever mitt liv bättre med en pojkvän som kan finnas där när jag behöver det. Jag säger inte att jag behöver någon att luta mig emot, utan någon som finns där när jag behöver det!

Men när det kommer till att välja eller att hitta 'den där speciella' så har jag riktigt svårt att fastna just nu. Som om min hjärna säger ifrån men min hjärta vill. Svårt att förklara men jag vet många som har lika svårt. Men tror att man äntligen har hittat den rätta och den så hittar man bara alla fel. Såå typiskt mig! Och det största misstaget jag gör och vet att många andra gör, är att jämföra pojkarna med ditt ex. Det är strängt förbjudet, men kan inte låta bli..
Aja men some day så hittar jag säkert den kärlek som jag behöver, jag låter det ta den tid som det tar. Nästa år så är det ju ffs krogen som gäller, alltid lika kul och ragga där. Eller hur?!

image397

Kommentarer
Postat av: LinnRuby&Millan

HA en mysig kväll! :)

2008-02-19 @ 18:53:45
URL: http://linnruby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback