Liseberg


I måndags under våran resa i Göteborg så bestämde vi oss för att besöka nöjesparken Liseberg. Jag har inte vart där på minst åtta år (innan Wilma föddes) och var hur taggad som helst på att åka allt.

Vi tog spårvagnen från nordstaden runt klockan elva på måndags morgon och lyckades faktiskt hamna på rätt spårvagn. Turister som vi var och insåg sen när vi kommit fram att vi glömt köpa dricka och matsäck. Typiskt oss... Vi sprang in på något smått litet köpcenter och självklart glömde jag min lilla plånbok som jag bär med mig överallt. Men min älskling påminde mig precis när vi gått ut ur affären, tur det!


Vi var kvar på Liseberg under hela dagen och åkte allt flera gånger om. Vi var inte rädda för vatten eftersom dagen bjöd på så fint väder att vi åkte Flum Rider och Colorado ett flertal gånger, hur kul som helst. Snacka om att man blev blöt. Det blev även Kanonen och Balder fler gånger om. Gillade verkligen Balders lutning på 70 grader.. Mycket trevligt!

Tyvärr så hade vi så jävla otur på alla godis spel att vi inte vann en enda grej. Eller jo, min älskling lyckades vinna hem ett stort gosedjur som liknar en orm, till mig. Alltid något!




Kommentarer
Postat av: Marie

Har inte varit på lisse någon gång i år, brukar annars vara där flera gånger per år. Måste åka dit snart:P

2010-07-06 @ 22:49:38
URL: http://marrwie.blogg.se/
Postat av: Marie

haha :P

2010-07-06 @ 22:51:53
URL: http://marrwie.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja ellerhur det är, vilken är din favvo attraktion?

2010-07-06 @ 22:52:20
URL: http://marrwie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback